Expedice Allagash: 2. část

Den pátý (5. 7. 2010)

Tak tento den byl zcela v režii odpočinku a regenerace. Zajeli jsme do Hanoveru a Západního Lebanonu, kde jsme prošli místní outdoorové krámky EMS a L. L. Bean. V nedalekém Wal-Martu jsme provedli první část nákupu na další výpravu.
V Hanoveru se také v místní univerzitě nachází knihovna s volným přístupem na počítače a tak zde můžeme psát tyto naše postřehy.

Den šestý (6. 7. 2010) – Presidential Range

Kolem poledního jsme vyrazili na další, nejnáročnější, část naší pěší turistické části. Cílem byl Presidential Range s nejvyšším vrcholem Mt Washington ve výšce 6288ft.

Pinkham Notch, parkoviště, kde se schází většina tras, se nám po rychlém obědě daří opustit kolem druhé hodiny. Po Old Jackson Road se pomalu blížíme pod samotný Presidential Range. Z dalších dvou možných cest jdeme asi půl hodiny po Madison Gulf Trail, kde nacházíme relativně dobré místo k přespání.

Nenáročný den je pouze předzvěst velmi náročného pokračování.

Den sedmý (7. 7. 2010) – Presidential Range Mt Madison – Mt Washington

Ráno se vracíme na Osgood trail, po které se vydáváme na vrchol Mt Madison, první z vrcholů celého hřebenu. Výstup nás svou obtížností poněkud překvapil a tak jsme rádi, že kolem jedenácté hodiny můžeme prohlásit výstup po šutrech, skalách a kameních za ukončený. Sestupujeme několik set stop, abychom si odpočali a naobědvail se. Na vytoužený Mt Washington nám zbývá 6 mil.

Mezi Mt Madion a Mt Washington jsou i další vrcholy (Mt Adams, Mt Jefferson a Mt Clay). Bohužel nás čas tak tlačí, že vrcholy obcházíme po Appalachian Mountain Trail, jejíž celková délka je přes 2000 mil, která vede vždy pouze několik desítek stop pod vrcholem. I tak nám oněch šest mil zabírá celé odpoledne a po několika nutných pauzách dobýváme vrchol Mt Washington zhruba v 17.30. Cestou se necháme fotit od turistů, kteří se na horu nechávají vyvézt vláčkem.

Po zhruba hodinovém odpočinku následuje neméně náročný sestup Tuckerman Ravine dolů do údolí směrem k parkovišti. Sestup Tuckerman Ravine nás dostal na dálkové míli a půl zhruba o 900 výškových metrů níže.
Po rychlé koupeli v horském potoku a večeři uleháme ke spánku kolem desáté hodiny.

Den osmý (8. 7. 2010) – Presidential Range

Vstáváme kolem šesté. Vzhledem ke zkrácení původní trasy nás dnes čekalo pouze sejití na parkoviště (cca 2,5 míle). Opět si dopřejeme osvěžující koupel, snídani a pomalu se vydáváme zpět do kempu. Cestou zastavujeme v nějakých městečkách.
Večer si jdeme vyprat a na pizzu.

• Mapky tras (a případný další popis) a další fotografie doplníme po návratu, takže někdy v srpnu.
  • Také zde pravidelně vychází NT, takže bude přílohami též po našem návratu.
  • Předpokládané další pokračování v úterý 13. 7.